[RECEPT] Hummus i Tahini

Domaći Hummus i Tahini su najfiniji i točka!

Potrebno je stvarno malo vremena da se pripremi, a papati se može na milijon načina.
Sezam i slanutak jaaako su zdrave namirnice, o češnjaku i maslinovom ulju da ne pričamo.
hummus tahini
Ono u što sam zaljubljena, a sastavni je dio hummusa je tahini pasta ili suha izvedenica iste – gomashio – genijalan začin predivne arome prženog sezama.

Kako pripremiti tahini i hummus?

Iako je najlakše kupiti gotov proizvod, bilo da se radi o tahiniju ili hummusu, probaj ga jednom napraviti doma, pa odluči koja ti je varijanta finija.
Evo kako ga ja spremam…

Tahini

  • cca 200g sezama
  • sol (po ukusu, može i bez.)
  • maslinovo ulje (ovisno o željenoj gustoći)

1. Sezam istresi na suhu zagrijanu tavicu, na srednje jaku vatru.

Možeš ga miješati drvenom kuhačom ili tresti na tavici. Sezam lako zagori, pa je potrebno palo pripaziti kada se prži. Skini ga sa vatre kada bude zlatno žute boje.

Kod prženja sezam zna pucketati kao kokice.

Neki ga prije prženja namoče, dobro ocijede, pa onda stave na vruću tavicu. Osobno ne volim ovaj način pripreme sezama, no probaj ukoliko ti se ne čisti štednjak nakon ovog pothvata :).

2. Sezam treba samljeti u prah.

U mom se slučaju najbolje pokazao bakin stari mlinac za kavu. Predivno samelje, za razliku od blendera ili multipraktika nakon kojih zna ostati komadića sjemenki.
To i nije tako strašno, no…
Ukoliko dodaješ sol, možeš ga staviti u mlinac i samljeti skupa sa sezamom, ili dodati u prah nakon mljevenja.

3. Prah staviš u teglicu i dodaš maslinovog ulja po želji.

Volim malo gušći tahini i ne miješam smjesu mixerom/multipraktikom, nego jednostavno pomiješam žlicom.
 besplatni trening

Hummus

Slanutak možeš skuhati ili kupiti gotov. Izbjegavam konzerve, no tu i tamo znam kupiti staklenku slanutka u DMu.
U posudu stavim slanutak (cca 200g), dva režnja češnjaka (možeš staviti samo jedan), dvije – tri žličice tahinija, žlicu-dvije maslinovog ulja, sok pola limuna i po potrebi malo vode.
Sve usitnim štapnim mikserom.
U hummus po želji možeš dodati kajenskog papra ili chillia, peršin ili neki drugi začin.
Ta-daaa… Tvoj hummus je spreman.

Što sad s njim?

Kombinacija je bezbroj.
Najviše ga volim na tostiranom kruhu sa malo bučinog ulja ili kao dip za svježe, kuhano ili prženo povrće. Često ga stavljam u tortilje. Ili ga jedem žlicom. Ili namažem na fine integralne krekere.
Mmmm…
Dobar tek!
🙂
p.s. Tahini možeš koristiti u bezbroj jela. Ukoliko ne dodaš maslinovo ulje, dobivaš gomashio, koji je također odličan začin. Probaj njime začiniti kokice. 🙂

Boje i šljokice stižu ti ravno u inbox. Kao i lozinka za poseban, tajni Happy Hoopasti svijet pun besplatnih stvari, popusta i pogodnosti. Pridruži nam se!

Eva

Eva

Hoop Dance Teacher at Happy Hoop
Trenerica hoopanja, Happy Hooperica i ljubiteljica ovog kaosa zvanog Život.
Čvrsto vjerujem da možemo sve što hoćemo i da nas baš plastični, šareni kolut može tome podučiti.
Osim što hoopam, imam milijon drugih interesa i zanimacija koje želim podijeliti sa svijetom. Tu mi pomaže urođena brbljavost i skribomanija ;).
Eva
[RECEPT] Hummus i Tahini

Komentiraj

komentara

Označeno:             

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Sviđa ti se? Zashareaj :)