Kako Spriječiti Ozlijede?

Hoćeš – nećeš, ozlijede su nekako uobičajene kod bilo koje fizičke aktivnosti. Kako Spriječiti Ozlijede?

Ponekad se desi da učiš neku novu stvar i hoop te zvizne po tintari tako da vidiš sve zvijezde. Zna stradati i nos, nožni prsti ili potkoljenice kada ih hoop tresne.
Na te se stvari ponekad jednostavno ne može utjecati, pa ću zato pričati o onim dijelovima tijela koje možemo svjesno zaštititi.
Tu mislim na istegnuća, zeznute zglobove ili ligamente i – ne daj Bože! – lomove.

Istezanje

Nisam pobornik pasivnog istezanja na početku ijednog treninga. Smatram da je ono loše za hladne mišiće.
Iako smo generacijama učeni na satovima tjelesnog da je istezanje prije vježbanja normalna stvar, ja vam to ipak ne bih preporučila, ukoliko ne želite da vaši mišići stradaju.
Aktivno istezanje nešto je sasvim drugo.

Zagrijavanje

Zagrijati se i podmazati zglobove vrlo je bitno i nikako se ne bi smjelo preskakati.
Ovo govorim iz vlastitog iskustva, pošto sam u počecima svog hooperskog staža bila nestrpljiva u toj mjeri da sada imam (vjerojatno) doživotnu ozlijedu spoja ligamenta stražnje lože sa zdjelicom. I preko nekoliko ozlijeda oba koljena (od kojih je jedna nevezana uz hoop).
Dakle, nikada ne smijemo preskakati zagrijavanje! Never ever!
Pogotovo ako imamo nekih postojećih problema sa određenim dijelom tijela.
Načina da se zagriješ ima milijon. Sa hoopom ili bez.
Evo jednog zgodnog, brzog i jednostavnog načina…

Nestrpljivost

No, ozlijede ne nastaju samo ako se hladni žurimo početi hoopati.
Vrlo se često dešava da si toliko nestrpljiva da naučiš nešto za što tvoje tijelo još možda nije spremno, da zbog sveopće nefleksibilnosti isforsiraš određeni pokret i – bam… Ukočenost, istegnutost, bol i jad nastupaju.
Iako se gotovo nemoguće boriti protiv ovog sindroma nestrpljivosti, ipak uvijek tupim ljudima da uspore.
Ukoliko slušaš stručnu osobu, tvoje će tijelo ubrzo biti spremno za sve teže i teže pokrete. Pogotovo onih dijelova tijela koje inače ne koristimo u svakodnevnom životu.
Da bismo izbjegli ozlijede zbog nestrpljivosti i poboljšali opće stanje,te olakšali svako buduće hoopanje, svakako preporučam da se uz klasičan hoop trening pozabavite i raznim plesnim treninzima.
Nekima su dosadni, no ja ih jednostavno ooooobožavam.
Ako ikako možete, svakako preporučam da nabavite Lester Horton Technique seriju DVDa.
Ukoliko niste u mogućnosti, preporučam da se pozabaviš Ballet Boot Campom…
 … ili vježbama NYC Balleta
Ove će vježbe fenomenalno pripremiti tijelo, gradeći snagu i fleksibilnost koje su prijekopotrebne u sprečavanju svih eventualnih ozlijeda.

Pravilno držanje

Pravilno držanje je još jedna vrlo bitna stvar, pogotovo u samim hooperskim počecima.
Ukoliko imaš poteškoća sa hoopanjem oko struča, pa čak i ako nemaš tih problema, zbog prirode pokreta vrlo je bitno zaštititi kralješnicu i to upravo pravilnim držanjem.
Potporu donjem dijelu kralješnice daju i trbušni mišići, pa ćemo tako njihovom aktivacijom i jačanjem spriječiti ozlijede.
Kako se pravilno držati?
  • noge stavimo u paralelan položaj, tako da su u ravnini kukova
  • podvučemo zdjelicu
  • povučemo pupak prema kralješnici (iliti, uvučemo trbuh aka stisnemo trbušne mišiće, no tako da normalno dišemo)
  • ramena istegnemo prema dolje i prema van
  • blago uvučemo bradu
Ovako se ne bi trebalo držati samo kada hoopamo ili se bavimo nekom aktivnošću, nego uvijek. Dobro je biti svjestan držanja dok se, recimo, vozimo tramvajem, hodamo cestom, čekamo u nekom redu.
Pokušaj svako toliko osvijestiti kako se držiš. S vremenom više o tome nećeš trebati razmišljati.
Tvoje će držanje biti savršeno.
Eto, nadam se da će ovi mali slatki savjeti biti dovoljni da za početak odgovore na pitanje Kako spriječiti ozlijede.
I da ćete voljeti i paziti svoje tijelo i vježbati kao ludi, sa punom sviješću i pažnjom.
Ako imaš kakvih pitanjaca – pucaj!
Bilo na happyhoop@gmail.com ili u komentarčić
Happy Hooping!
<3

Boje i šljokice stižu ti ravno u inbox. Kao i lozinka za poseban, tajni Happy Hoopasti svijet pun besplatnih stvari, popusta i pogodnosti. Pridruži nam se!

Eva

Eva

Hoop Dance Teacher at Happy Hoop
Trenerica hoopanja, Happy Hooperica i ljubiteljica ovog kaosa zvanog Život.
Čvrsto vjerujem da možemo sve što hoćemo i da nas baš plastični, šareni kolut može tome podučiti.
Osim što hoopam, imam milijon drugih interesa i zanimacija koje želim podijeliti sa svijetom. Tu mi pomaže urođena brbljavost i skribomanija ;).
Eva
Kako Spriječiti Ozlijede?

Komentiraj

komentara

Označeno:                     

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Sviđa ti se? Zashareaj :)