Novogodišnje Odluke – Kako Ih Rasturiti

Jesi i ti jedna od onih koja uporno donosi Novogodišnje odluke, pa za par tjedana (ili još gore – dana!) totalno zaboravi na njih? Jednostavno se prepustiš kolotečini i živiš sa osjećajem (još jednog) neuspjeha?

novogodisnje odluke

Bilo da je riječ o Novogodišnjim ili nekim drugim odlukama, ful je teško ostati u balončiću idealne slike do koje će nas iste dovesti.

Što je ono što nas tjera da se sabotiramo?

Malo je onih čiji spisak Novogodišnjih odluka sadrži samo jednu stvar. Obično se, bilo u glavi ili na papiru, zakrcamo raznim ciljevima. I – što je još bitnije – sve želimo započeti baš sada. Odjednom. Jer, pa zašto ne?

Osim što se nađeš sa pretrpanim rasporedom, još želiš da se rezultati vide sutra ujutro.

Evo, danas si provela 2 sata u teretani i sutra ćeš si izgledati baš onak kak hoćeš. Not.

Takva prenatrpanost željenim promjenama i nerealna očekivanja čine da odustaneš.

Igraj igricu života

Uz malo organizacije i planiranja, svoje odluke i ciljeve možeš pretvoriti u ostvarive komadiće. Ti će te komadići dovesti do krajnjeg cilja. Sve može izgledati kao neka kul igrica. Samo se moraš ufurati.

Oni koji me duže poznaju, mogu potvrditi da sam (bila) najneorganiziranija osoba na planeti. Od životnog prostora, obavljanja svakodnevnih zadataka, pa do posla. Unošenje organizacije i stavljanje u mode igranja igre dovodi me u red. S tim da se ovdje ne radi o kaosu (koji ponekad može biti kreativan), već o realizaciji ciljeva i velikom bonusu – višku vremena. Btw, organizaciji me podučio hoop. Glavni cilj je uvijek učenje nekog hoop pokreta. Da bi ga rasturio, moraš se organizirati. Jednostavno ne ide preko reda…

Na što točno mislim kada pišem o organiziranosti i uspjehu ostvarivanja ciljeva?

Kako rasturiti Novogodišnje (i ostale) odluke

nove navike

1. Nabavi bilježnicu/rokovnik/planer

Ne mogu dovoljno naglasiti važnost ručnog zapisivanja bitnih stvari. Puno je osobnije i trajnije ostaje utisnuto u um. Zapisivanje je svojevrstan ritual. Skuhaj si čaj ili kavu, pusti neku dragu mjuzu, zapali svijećicu… Napravi vrijeme provedeno u planiranju osobnim, opuštajućim ritualom.

Ja svoje planove radim rano ujutro, dok svi još spavaju. Nije mi bed probuditi se sat vremena ranije jer obožavam to vrijeme samo za sebe.

Dakle, pripremi papiriće, našilji olofčicu i kreni…

besplatni trening

2. Umjesto 10, odaberi najviše 3 odluke/cilja

Bilo da radiš (novo)godišnje odluke, mjesečni plan ili planiraš dan, bitno je da odabereš ono što je najbitnije. Prioriteti, prioriteti, prioriteti.

To ne znači da ostale stvari treba zaboraviti, no fokus treba biti na ne više od 3 stvari. Tek kada riješiš najbitnije dijelove, odaberi nova 3 cilja. U usvajanju bolje organiziranosti može ti pomoći odlična aplikacija Fabulous.

Kod postavljanja ciljeva, nemoj napisati ovakav popis:

  • smršaviti
  • veća plaća
  • više vremena
  • piti zeleni čaj
  • trčati

Zadaj si realne rokove i realna očekivanja.

  • smršaviti 10 kg u 6mj
  • tražiti povišicu najkasnije do 1. veljače
  • reorganizirati dnevni raspored do 20. siječnja
  • piti šalicu zelenog čaja svako jutro
  • trčati 3 puta tjedno

Nemoj si lagati. Budi realna u postavljanju ciljeva. Nema smisla muljati samu sebe.

3. Brejk it down, baby

Ok, sad kad smo postavili Novogodišnje odluke/ciljeve, najveća bi greška bila krenuti zbrda-zdola u realizaciju istih. Trust me, ako ti za par mjeseci taj lijepi planer padne u ruke, vidjet ćeš da je zadnji zapis baš ta 3 prioritetna cilja. I možda neka črčkarija.

Sad krećemo na igranje.

Svaki od ciljeva treba razložiti na manje, izvedive jedinice.

Na primjer, ako sam odlučila smršaviti 10 kila u idućih 6 mjeseci, pripremit ću se na činjenicu da moram unijeti određene promjene u svoj život. Zato ću popisati sve promjene koje me mogu dovesti do cilja:

  • promijeniti prehranu
  • vježbati
  • smanjiti stres
  • spavati x sati na dan
  • piti 8 čaša vode dnevno

Te ću stavke ponovno razložiti na manje, ostvarive korake.

Suprotno vlastitim porivima, neću se baciti na sve točke odjednom. Možda će mi prvi tjedni zadatak biti da bar tri dana toga tjedna zapišem što sam sve, kada i zašto jela. Kada imaš presjek svog uobičajenog dana (bez varanja, molim) na papiru, možeš lakše vidjeti što točno treba mijenjati. Drugi tjedni zadatak može mi biti da se upišem na neku fizičku aktivnost i(li) napravim bazu vježbica koje mogu raditi kod kuće. Treći tjedni zadatak može mi biti da pijem 8 čaša vode dnevno (i to zabilježim).

Bitno je imati maksimalno 3 glavna zadatka u jednom tjednu. Ne više od toga. Kada usvojiš naviku ili riješiš zadatak, dodaješ novi.

U slučaju mršavljenja ili vježbanja, polako ćeš si dizati ljestvicu. Dodavati više zdravih namirnica, jesti 3 glavna i 3 manja zdrava obroka dnevno, povećati kilometražu brzog hodanja ili trčanja, napraviti više sklekova ili duže ostati u planku. Bitno je da ljestvicu dižeš polako i postepeno dodaješ nove dnevne ili tjedne zadatke.

A di je ta igrica?

U mojoj glavi to izgleda ovako – svaku stavku koja me dovodi bliže cilju zabilježim u svoju New Habits tablicu. Moja tablica ima 24 kućice koje predstavljaju 24 dana. To je dovoljno da se formira nova navika. Svaki dan kada ispunim zadatak, u kućicu nacrtam srčeko.

nove navike

Neki ciljevi ne zahtjevaju takvo vođenje evidencije. Njih jednstavno zapišem, ispred njih stavim malu kućicu u koju upišem kvačicu kada je stvar gotova.

To mi je nekako kao da sam došla do idućeg nivoa. A kada ispunim rok – wooohooo – novi životi, energy level full i tako to.

Skužila sam i da mi ostali tipovi bilježenja napretka daju dodatnu motivaciju. I sve se pretvara u divnu igricu.

Super je stvar kada ciljeve možeš osvajati ekipno. Malo benigno natjecanje sa frendovima stvarno može biti jako motivirajuće.

Ne zaboravi biti blaga

Iako na početku sve izgleda idealno, ima dana kada jednostavno ne napraviš ništa vezano uz postizanje svog cilja. I to je sasvim ok.

Uvijek moraš u glavi imati  činjenicu da  možeš nastaviti od tamo gdje si stala i možeš krenuti od početka. Jednostavno preskoči srčeko ili ne upiši kvačicu i kreni u nove pobjede idućeg dana. Budi blaga prema sebi.

Život ponekad ima druge planove, no to ne znači da trebaš odustati od onih svojih.

Nego, baš me zanima kako stojiš sa novogodišnjim odlukama i organizacijom. Bilo bi mi ful drago da napišeš koju o svom osobnom iskustvu hrvanja sa istim ili kako ti ide rasturanje vlastitih ciljeva, u komentaru ovdje ili na Facebooku.

🙂

 

 

Boje i šljokice stižu ti ravno u inbox. Kao i lozinka za poseban, tajni Happy Hoopasti svijet pun besplatnih stvari, popusta i pogodnosti. Pridruži nam se!
besplatni trening

Eva

Eva

Hoop Dance Teacher at Happy Hoop
Trenerica hoopanja, Happy Hooperica i ljubiteljica ovog kaosa zvanog Život.
Čvrsto vjerujem da možemo sve što hoćemo i da nas baš plastični, šareni kolut može tome podučiti.
Osim što hoopam, imam milijon drugih interesa i zanimacija koje želim podijeliti sa svijetom. Tu mi pomaže urođena brbljavost i skribomanija ;).
Eva
Novogodišnje Odluke – Kako Ih Rasturiti

Komentiraj

komentara

Označeno:                                         

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Sviđa ti se? Zashareaj :)