Problemi s kralježnicom – Vrtjeti Hula Hoop Ili Ne?

Problemi s kralježnicom dovoljno su zeznuti samo po sebi, no mogu li zeznuti i našu želju za hoopanjem?

Sjedalački način života, jednako kao i naporan fizički rad danas uzrokuju brojne probleme s kralježnicom.
Jedan od vrlo čestih je hernija diska kralježnice.
Naravno, svaki se problem tretira drugačije, no većina problema s kralježnicom zahtjeva slične postupke koji također mogu biti i preventiva.
 problemi s kraljeznicom

Vrlo je bitno svoju kralježnicu shvatiti ozbiljno

Prije nego što se problemi uopće jave.

Najjednostavnija stvar koju možeš napraviti, bilo da imaš problema sa kralježnicom ili te još nisu zahvatili, je sve te sate sjedenja provesti na pilates lopti.

Vrlo je bitno nabaviti loptu prave veličine. Noge bi trebale biti pod kutem od 90 stupnjeva. Pilates lopta nas tjera na aktivno sjedenje koje itekako djeluje na posturalne mišiće.
Sada dolazimo do bitnog dijela priče. Da bi se ublažile posljedice problema s kralježncom, potrebno je poraditi na onome što ih je u većini slučajeva izazvalo – ojačati slabe posturalne mišiće.
Što su posturalni mišići? To su oni mišići koji nas drže uspravnima. Oni su ono što nazivamo ”centrom” i trebali bi biti jaki i aktivni pri svakom pokretu.
Da ne idem u anatomske detalje, potrebno je ojačati mišiće zdjelice, leđne i trbušne mišiće.To su mišići koji naše kosti drže na mjestu.
 besplatan trening

Hoopati ili ne?

Na ovo pitanje odgovor je kawasaki 3povski – ni da ni ne.
Naravno, sve ovisi o stupnju i vrsti promjena, kao i o trenutnom stanju.
U ovom slučaju nikako ne bih preporučila samostalno hoopanje, bez da u svoju svakodnevnu rutinu uključiš i neke druge vježbe koje jačaju tvoje posturalne mišiće. Yoga i pilates su idealni.
Ukoliko se radi pravilno i makar u prvo vrijeme pod vodstvom stručne osobe sa znanjem anatomije i poznavanjem ove problematike, hoopanje sa popratnim vježbama može uvelike pomoći u jačanju posturalnih mišića. No, i najmanje krivo vođenje ili nestrpljivost može dovesti do krivog pokreta koji će uzrokovati bol i neugodu, te ponekad pogoršati stanje.
Dakle, stvar je vrlo individualna i potrebno se posavjetovati sa stručnom osobom – doktorom i trenerom.

U čemu je fora?

Fora je u tome da većina ljudi u početku misli da se hula hoop oko struka vrti tako da vrtiš bokovima ili da ”razdvajaš” gornji dio kralježnice od donjeg. Takvi pokreti, pogotovo ako su nagli (što se dosta često dešava) mogu dovesti do povrede ili do još goreg stanja već načetog donjeg dijela kralješnice. Još ako uzmeš hoop koji je jako težak, garantiram ti leđne probleme.

Ono što bi se u stvarnosti trebalo dešavati je da cijelim trupom, sa uvučenim, aktivnim trbušnim mišićima i podvučenom zdjelicom radiš pokrete naprijed-nazad ili lijevo-desno. Na taj ćeš način sačuvati kralježnicu od eventualnih trauma.

Mnogo ljudi koje poznajem znatno su popravili kvalitetu svog života i  smanjili ili ponekad izbrisali bol u kralježnici upravo hoopanjem. Ipak, treba biti svjestan svog tijela, naučiti se njime služiti i slušati što nam govori.
Osim svog tijela, treba slušati i doktora. Ukoliko procijeni da je stanje tvojih kralježaka i diskova takvo da se sa hoopom bolje ne družiti, moraš to prihvatiti.
To ne znači da na hoopanje trebaš potpuno zaboraviti.
Hoopati možeš na tisuću načina. Onaj oko struka je samo jedan i bez njega se može 🙂

Boje i šljokice stižu ti ravno u inbox. Kao i lozinka za poseban, tajni Happy Hoopasti svijet pun besplatnih stvari, popusta i pogodnosti. Pridruži nam se!

Eva

Eva

Hoop Dance Teacher at Happy Hoop
Trenerica hoopanja, Happy Hooperica i ljubiteljica ovog kaosa zvanog Život.
Čvrsto vjerujem da možemo sve što hoćemo i da nas baš plastični, šareni kolut može tome podučiti.
Osim što hoopam, imam milijon drugih interesa i zanimacija koje želim podijeliti sa svijetom. Tu mi pomaže urođena brbljavost i skribomanija ;).
Eva
Problemi s kralježnicom – Vrtjeti Hula Hoop Ili Ne?

Komentiraj

komentara

Označeno:                 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Sviđa ti se? Zashareaj :)