Zagrijavanje [VIDEO]

Mnogo nas radi ogromnu grešku i vješto izbjegava zagrijavanje. Ono, misliš si da ćeš hoopati samo par minuta. Kao prvo, tko god je hoopao, zna da je to poprilično nevjerojatno. Kao drugo, čak i da uspiješ hoopati samo par minuta, to je čisto dovoljno da se ozlijediš.

Upravo zagrijavanje sprečava nastajanje ozlijeda.

zagrijavanje video

Kako zagrijavanje funkcionira?

Zagrijavanjem se povećava dotok krvi u mišiće, samim time i količina kisika i ostalih hranjivih tvari koji će mišićima pomoći da lakše izdrže napor koji slijedi. Samim time, umaranje tijekom vježbanja trebalo bi biti blaže.

Mišići, ligamenti i tetive se kroz zagrijavanje polako pripremaju za veće opsege pokreta, što sprečava nastajanje ozlijeda.

Zglobovi se podmazuju, pa će pokrete koji slijede biti lakše izvoditi.

Srce se priprema na pojačanu aktivnost. Nećeš ga iznenaditi naglim naletom opakog vježbanja.

Uglavnom, zamisli si da podmazuješ svoje tijelo koje je duže vrijeme bilo u stanju mirovanja, te mu time daješ priliku da se pripremi za ono što slijedi – pravu vježbu.

Osim fizičke, zagrijavanje je i mentalna priprema za vježbu.

Kada se zagrijavati?

Zagrijavati se treba prije svake fizičke aktivnosti. Pogotovo prije hoopanja, jer je strašno bitno da zglobovi budu dobro podmazani i mišići fino zagrijani, kako određeni hoop pokreti ne bi napravili više štete nego koristi.

Nerijetko se dešava da se zagrijavanje brka sa istezanjem, tj. da se prije treninga isteže, i to pasivno. Pasivno istezanje hladnih mišića jednako je štetno kao i vježbanje bez prethodnog zagrijavanja. Hladan mišić nema mogućnost optimalnog istezanja, ”krući” je i samim time, pogotovo kod nepravilnog istezanja, lakše dolazi do ozlijeda.

besplatni trening

Kombinacija zagrijavanja i istezanja

Nakon početnog, ”čistog” zagrijavanja, dobro je ukombinirati nekoliko vježbi dinamičkog istezanja. Pogotovo onih dijelova tijela koje planiramo izložiti vježbama toga dana.

Kako se zagrijavati?

Zagrijavanje bi zapravo trebalo biti specifično za aktivnost koja slijedi. Najjednostavniji način je da prvo odradiš 3-5 serija laganog trčanja u mjestu po 30 – 60 sekundi. Nakon toga, tijelo je već lagano zagrijano, pa možeš dodati jumping jacks, rotacije zgobova, ”high knees”, cupkanje na mjestu. Također, dobro se zagrijati na orbitreku, (sobnom) biciklu, penjući se uz stepenice,… Isto tako, u zagrijavanje je dobro dodati one vježbe koje oponašaju vježbe koje ćeš raditi u glavnom dijelu svog treninga.

Koliko se dugo zagrijavati?

Trajanje zagrijavanja ovisno je o intenzitetu aktivnosti. Ako ne planiraš dugu i napornu vježbu, desetak minuta je sasvim dovoljno. Duže i intenzivnije vježbanje zahtjevat će dvadesetak minuta do pola sata zagrijavanja.

Prilagodi zagrijavanje sebi

Odaberi vježbe zagrijavanja koje odgovaraju tvom trenutnom fizičkom stanju, tj. kondiciji. Zagrijavanje započni lagano. Bitno je postepeno tijelo dovesti na radnu temperaturu. Broj ponavljanja ili sekundi prilagodi svojim mogućnostima. To ne znači da ćeš ići ispod istih. Malo digni ljestvicu.

Evo jednog videića koji ti može poslužiti kao smjernica za zagrijavanje 🙂

 

 

 

 

Eva

Eva

Hoop Dance Teacher at Happy Hoop
Trenerica hoopanja, Happy Hooperica i ljubiteljica ovog kaosa zvanog Život.
Čvrsto vjerujem da možemo sve što hoćemo i da nas baš plastični, šareni kolut može tome podučiti.
Osim što hoopam, imam milijon drugih interesa i zanimacija koje želim podijeliti sa svijetom. Tu mi pomaže urođena brbljavost i skribomanija ;).
Eva
Zagrijavanje [VIDEO]

Komentiraj

komentara

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Sviđa ti se? Zashareaj :)